ODU OYEKU OGBE (OYEKULOGBE)

OYEKU OGBE:

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OYEKU OGBE speaks of the region of negative vibration turning into positive energies backed with spiritual enlightenment and divine consciousness. OYEKU OGBE speaks of destruction turning to constructive life backed by adequate spiritual steps. OYEKU OGBE speaks of the realm of destructive vibration that turn into constructive vibration as a result of total commitment to spiritual norms and values backed by endurance, determination and hard work.

The name of OYEKU OGBE is extracted from one part of OYEKU MEJI and one part of OGBE MEJI to form one and a unique energy called OYEKULOGBE. That is the marriage of OYEKU MEJI and OGBE MEJI produces another force called OYEKUOGBE. This does not mean that the power or the energy of (ODU OYEKU OGBE) will reduce in relationship to OYEKU MEJI or OGBE MEJI, but the extraction will produce more dynamic and potent vibration in the universe.

OYEKULOGBE speaks of conflict and oath taking. It also speaks of vibration that give victory over conflict. OYEKULOGBE advises that oath or agreement should be adhere to with strict discipline. No agreement either to your fellow being or to the spirit should be broken to avoid spiritual calamity and physical disaster

OYEKULOGBE speaks of prayer as a sacrifice, it is an offering, a piece of minute energy but when transmuted and ascended to spiritual place, become bigger and connect a larger vibration before it becomes manifested into physical reality.

OYEKULOGBE warns us against false tale and we should shun lying and dishonesty. IFA warns all mortal beings to avoid thinking about the eternity of OLODUMARE, IFA says no one knows His antecedent or beginning. IFA says no one knows or can predict His end, IFA says there once lived a man called “TELA IROKO” who made the futile attempt to investigate and prove his beginning which according to OYEKULOGBE in one of IFA verses:

E O MO IYA
KEYIN O MA TUN SURE PURO MO
E O MO BABA
KEYIN O MA TUN SURE SEKE MO
E O MO IYA, E O MO BABA  OLODUMARE

EYI LO DIFA FUN TELA IROKO
TO SO WIPE OUN NREE KI OLODUMARE OBA A TEMI TAN FORI GBEJI

TRANSLATION
You do not know the mother
Stop your impetuous lying
You do not know the father
Stop your impetuous lying
You do not know the mother
You do not know the father of OLODUMARE
This is the oracle’s verdict against TELA IROKO who proposed the name and the origin of OLODUMARE

The king who haven spread the mat but yet
Exposes his heat to the rams

Olayinka Babatunde Ogunsina Adewuyi adewuyi2@gmail.com

PORTUGUESE

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OYEKU OGBE fala da região de vibração negativa se transformando em energias positivas apoiadas em iluminação espiritual e consciência divina. OYEKU OGBE fala de destruição voltada para a vida construtiva, apoiada por passos espirituais adequados. OYEKU OGBE fala do domínio da vibração destrutiva que se transforma em vibração construtiva como resultado do total comprometimento com normas e valores espirituais, apoiados pela resistência, determinação e trabalho duro. O nome de OYEKU OGBE é extraído de uma parte do OYEKU MEJI e de uma parte do OGBE MEJI para formar uma e uma energia única chamada OYEKULOGBE. Esse é o casamento de OYEKU MEJI e OGBE MEJI produz outra força chamada OYEKUOGBE. Isso não significa que o poder ou a energia de (ODU OYEKU OGBE) serão reduzidos em relação a OYEKU MEJI ou OGBE MEJI, mas a extração produzirá vibrações mais dinâmicas e potentes no universo.

OYEKULOGBE fala de conflitos e juramentos. Também fala de vibrações que dão vitória sobre conflitos. A OYEKULOGBE recomenda que o juramento ou acordo seja cumprido com rigorosa disciplina. Nenhum acordo com seu companheiro ou com o espírito deve ser quebrado para evitar calamidade espiritual e desastre físico OYEKULOGBE fala da oração como um sacrifício, é uma oferta, um pedaço de energia minuciosa, mas quando transmutada e ascendida ao lugar espiritual, torna-se maior e conecta uma vibração maior antes que se manifeste na realidade física. OYEKULOGBE nos adverte contra histórias falsas e devemos evitar mentiras e desonestidade. A IFA adverte todos os seres mortais a evitarem pensar na eternidade de OLODUMARE. A IFA diz que ninguém conhece Seu antecedente ou começo. A IFA diz que ninguém sabe ou pode prever Seu fim. A IFA diz que certa vez viveu um homem chamado “TELA IROKO”, que fez uma tentativa fútil de investigar e provar seu começo que, de acordo com OYEKULOGBE, em um dos versos da IFA:

E O MO IYA
KEYIN O MA TUN SURE PURO MO
E O MO BABA
KEYIN O MA TUN SURE SEKE MO
E O MO IYA, E O MO BABA  OLODUMARE

EYI LO DIFA FUN TELA IROKO
TO SO WIPE OUN NREE KI OLODUMARE OBA A TEMI TAN FORI GBEJI

TRADUÇÃO:

Você não conhece a mãe

Pare sua mentira impetuosa

Voce nao conhece o pai

Pare sua mentira impetuosa

Você não conhece a mãe

Você não conhece o pai de OLODUMARE

Este é o veredicto do oráculo contra TELA IROKO,

que propôs o nome e a origem de OLODUMARE

O rei que não espalhou o tapete, mas ainda Expõe seu calor aos carneiros

 

Olayinka Babatunde Ogunsina Adewuyi adewuyi2@gmail.com

 

SPANISH

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OYEKU OGBE habla de la región de vibración negativa que se convierte en energías positivas respaldadas por la iluminación espiritual y la conciencia divina. OYEKU OGBE habla de destrucción que se convierte en vida constructiva respaldada por pasos espirituales adecuados. OYEKU OGBE habla del reino de la vibración destructiva que se convierte en vibración constructiva como resultado del compromiso total con las normas y valores espirituales respaldados por la resistencia, la determinación y el trabajo duro. El nombre de OYEKU OGBE se extrae de una parte de OYEKU MEJI y una parte de OGBE MEJI para formar una energía única llamada OYEKULOGBE. Ese es el matrimonio de OYEKU MEJI y OGBE MEJI produce otra fuerza llamada OYEKUOGBE. Esto no significa que el poder o la energía de (ODU OYEKU OGBE) se reducirá en relación con OYEKU MEJI u OGBE MEJI, pero la extracción producirá una vibración más dinámica y potente en el universo.

OYEKULOGBE habla de conflicto y toma de juramento. También habla de vibraciones que dan victoria sobre el conflicto. OYEKULOGBE aconseja que el juramento o el acuerdo se cumplan con estricta disciplina. No se debe romper ningún acuerdo ni con el prójimo ni con el espíritu para evitar calamidades espirituales y desastres físicos. OYEKULOGBE habla de la oración como un sacrificio, es una ofrenda, una pieza de energía diminuta, pero cuando se transmuta y asciende al lugar espiritual, se hace más grande y conecta una vibración más grande antes de que se manifieste en la realidad física. OYEKULOGBE nos advierte contra los cuentos falsos y debemos evitar la mentira y la deshonestidad. IFA advierte a todos los seres mortales que eviten pensar en la eternidad de OLODUMARE, IFA dice que nadie conoce su antecedente o principio. IFA dice que nadie sabe o puede predecir Su fin, IFA dice que una vez vivió un hombre llamado “TELA IROKO” que hizo el inútil intento de investigar y probar su comienzo, que según OYEKULOGBE en uno de los versos de IFA:

E O MO IYA
KEYIN O MA TUN SURE PURO MO
E O MO BABA
KEYIN O MA TUN SURE SEKE MO
E O MO IYA, E O MO BABA  OLODUMARE

EYI LO DIFA FUN TELA IROKO
TO SO WIPE OUN NREE KI OLODUMARE OBA A TEMI TAN FORI GBEJI

TRADUCCIÓN:

No conoces a la madre

Deja de tu mentira impetuosa

No conoces al padre

Deja de tu mentira impetuosa

No conoces a la madre

No conoces al padre de OLODUMARE

Este es el veredicto del oráculo contra TELA IROKO

que propuso el nombre y el origen de OLODUMARE

El rey que no extendió el tapete pero aún Expone su calor a los carneros

 

Olayinka Babatunde Ogunsina Adewuyi adewuyi2@gmail.com

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